Volvo V70 to samochód klasy wyższej produkowany przez szwedzki koncern Volvo od 1996 roku. Dotychczas zaprezentowano trzy generacje modelu. Powstała również uterenowiona wersja o nazwie XC 70.
Volvo V70 I
Pierwsza generacja V70 została oficjalnie zaprezentowana w 1996 roku. Samochód był pierwszym modelem oznaczonym literą V (Versatility z ang. „wszechstronność”) w historii koncernu. To właśnie w roku 1996 Volvo postanowiło przeprowadzić rewolucję w nazewnictwie produkowanych pojazdów. Liczby, które pojawiały się po literach oznaczały wielkość samochodu.
Technicznie model V70 był spokrewniony z Volvo 850. Patrząc na oba modele trudno nie zauważyć podobieństw w wyglądzie zewnętrznym (zmieniono przede wszystkim lampy przednie oraz zmieniono kolor kierunkowskazów). Zmiany dotknęły jednak przede wszystkim wnętrza oraz wersji wyposażeniowych. Model V70 był jednym z pierwszych, w których pomału zaczęto odchodzić od kanciastych sylwetek samochodów produkowanych przez szwedzki koncern.
Auto oferowane było w dziesięciu wersjach silnikowych. Dla dziewięciu jednostek benzynowych alternatywą był wyłącznie jeden diesel oznaczony symbolem TDI o pojemności 2,5 litra i mocy 140 KM pochodzący z Audi A6. Ciekawie prezentował się silnik 2,4 Bi-Fuel o mocy 144 KM z dodatkowym napędem CNG ze zbiornikiem o pojemności 95 litrów umieszczonym w dachu. Samochód uzyskał cztery gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Volvo V70 II
Volvo V70 drugiej generacji zostało oficjalnie zaprezentowane pod koniec 1999 roku. Samochód bazował na platformie P2, która znana była między innymi z modelu S80. Podobnie jak poprzednik Volvo V70 II przyniosło ze sobą zmianę w nazewnictwie aut – wszystkie kombi miały być nazywane nieparzystą liczbą dziesiątek, a sedany parzystą.
Patrząc na nadwozie drugiej generacji V70 można zauważyć, że samochody szwedzkiego koncernu na dobre wyzbyły się ostrych krawędzi. Model ten podobnie jak poprzednik już w standardzie wyposażony był w napęd na cztery koła. Samochód otrzymał cztery gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Auto dostępne było w dziewięciu wersjach benzynowych i czterech wysokoprężnych. Silniki benzynowe o pojemności 2.4 litra i mocy 140 KM mogły zostać wyposażone w opcjonalne zbiorniki z gazem CNG lub LPG. Najmocniejsza odmiana Volvo V70 czyli R AWD dysponowała mocą z rzędu 300 koni mechanicznych. Wśród diesli sporym zainteresowaniem cieszył się turbodiesel 2.5 140 KM zapożyczony z samochodów Audi. Najmocniejszy z diesli generował 185 koni mechanicznych mocy. Samochód produkowany był do 2007 roku.
Volvo V70 III
Najnowsza generacja V70 została przedstawiona początkiem lutego 2007 roku. Model ten miał wykonać pewien przeskok poprzez awans do autosegmentu E, czyli samochodów klasy średnio-wyższej. Samochód został powiększony w porównaniu do poprzednika. Zwiększeniu uległa przestrzeń bagażowa oraz ilość miejsca w kabinie. Auto zostało stworzone na podstawie płyty podłogowej wykorzystanej między innymi w Fordzie Mondeo oraz Land Roverze Freelanderze.
Już w standardowym wyposażeniu Volvo V70 możemy znaleźć sześć poduszek powietrznych, ABS, system kontroli trakcji DSTC, dwupłaszczyznową regulację kolumny kierownicy, elektrycznie sterowane szyby, automatyczną klimatyzację dwustrefową, komputer pokładowy, światła przeciwmgielne oraz aluminiowe felgi o rozmiarze 16”. Warto zwrócić uwagę również na liczne systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. W standardzie kierowca otrzymuje poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, boczne i kurtynowe. Fotele wyposażone są w system WHIPS ochraniający osoby podróżujące przed urazami kręgosłupa. W standardzie znajdziemy także system DSTC przeciwdziałający niekontrolowanym poślizgom. Auto, do czego zdążyły przyzwyczaić nas samochody szwedzkiego koncernu uzyskało pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Pod maską może pracować jeden z czternastu dostępnych silników. Sześć motorów benzynowych i sześć wysokoprężnych uzupełnionych jest o jednostki napędowe typu Flexi-Fuel, czyli umożliwiających pracę na mieszance bioetanolu i benzyny bezołowiowej.
Volvo V70 – opinie
Volvo V70 to praktyczne i luksusowe kombi. Szczególną popularnością cieszy się zwłaszcza druga i trzecia generacja samochodu. Połączenie komfortu podróżowania z bezpieczeństwem sprawia, że auto często staje się wiodącym pojazdem rodzinnym. Najchętniej wybieranymi silnikami w Volvo V70 są jednostki wysokoprężne. Nie powinno to dziwić, gdyż model ten jest przeznaczony dla osób, które uwielbiają dużo jeździć, a silniki diesla przy wysokich przebiegach gwarantują oszczędność. Wśród kierowców Volvo V70 ma opinię bezpiecznego i wygodnego auta.