W ten weekend Volvo Cars i Polestar otwierają swoją 15 z rzędu sesje motorsport na Swedish Touring Car Championship (STCC) , jako już panujący mistrzowie. Zanim jednak samochody wyjadą z warsztatów i zjadą z kanałów Polestar zaprezentuje ostateczna wersję Volvo przystosowanego na jazdę po ulicach.
Główny zamiarem jeżeli chodzi na Volvo C30 firmy Polestar Performance i projektu Concept Prototype jest sprawdzenie co są w stanie zrobić projektanci we współpracy z inżynierami, gdy pozostawi się im wolną rękę w zaprojektowaniu samochodu bez żadnych limitów regulowanych przez zasady obowiązujących w wyścigach samochodowych.
Polestar posiada długą i pełną sukcesów historię jeżeli chodzi o współpracę z Volvo, wyścigi modeli 850, S40 oraz S60. W 2009 roku Polestar wygrał STCC modelem Volvo C30, samochódem który stworzyli zupełnie od zera.
Ścisłe partnerstwo pomiędzy Polestar i Volvo Cars w zakresie badaniach i rozwoju doprowadził Polestar do tego, że przyczynił się oraz spadła na niego odpowiedzialność za rozwój, tworzenie i optymalizowanie silników jako uzupełnienie standardowych samochodów Volvo.
Samochody tworzone przez Polestar Performance są sprzedawane przez dealerów Volvo na kilku rynkach i jako jedyne ich silniki są optymalizowane dla samochodów Volvo i objęte przez Volvo oryginalną gwarancją, gdzie certyfikat zużycia paliwa i emisji pozostaje bez mian.
Z Volvo C30 Polestar Concept Prototype, firma Polestar miała za cel dalsze budowanie silnej charakterystyki standardu jazdy dla C30 jednocześnie zobrazować silny związek pomiędzy samochodami wyścigowymi, a produktami Polestar Performance.
Samochód oparty jest na unikalnym doświadczeniu firmy Polestar Performance, zdobytemu po doprowadzeniu Volvo C30 do zwycięstwa wyścigu. Zaprojektowane wnętrze i wygląd zewnętrzny auta dostosowany jest do zdobytej przez Polestars wiedzy na temat C30 pod kątem aerodynamiki, właściwości jazdy uzyskane przez kilka lat rozwoju badań – od symulacji komputerowych, do tuneli i testów na torze jazdy.
Samochód będzie miał swoją oficjalną premierę na pokazie Gothenburg Motor 22-25 kwietnia.
Specyfikacja prototypu Polestar C30:
Silnik:
- Volvo T5: 2.5L Turbo z większą chłodnicą i KKK 26 turbo, zmodyfikowany tłok oraz wałek rozrządu.
- Moc wyjściowa: 405 hp.
- Moment obrotowy: 510 Nm
Napęd:
- Quaife, mechanizm różnicowy mechaniczny hamulec przedni i tylny
- Haldex AWD
Podwozie:
- Öhlins – amortyzatory i sprężyny
- Bardziej czułe wspomaganie układu kierowniczego ze współczynnikiem 2.25
Hamulce:
- przód: Brembo 380mm sześciotłoczkowy zacisk
- tył: Brembo 330mm czterotłoczkowy zacisk
Felgi i Opony:
- BBS FI 19×8,75″
- Pirelli P Zero 235/35 ZR 19
Wnętrze:
- siedzenia wyścigowe tapicerowane w skórę, pasy 4- punktowe
Wygląd zewnętrzny:
- Aerodynamika pochodząca z rajdu STCC
1 Comment
zapowiada się super