Dane pochodzą z Centralnej Ewidencji Pojazdów MSWiA i opierają się na liczbie rejestracji nowych aut, zarówno tych osobowych jak i ciężarowych. Znaczy to, że marka Volvo posiada już ponad 25% udziałów w segmencie aut Premium, w skład którego wchodzą również BMW, Audi i Mercedes.
Jeśli porównany ilość aut tej marki sprzedanych w poprzednim roku, to Volvo zaliczyło wzrost aż o 8%.
Bardzo nas cieszą informacje pochodzące z CEP-u. Prezentują one wyniki sprzedaży w oparciu o rejestrację tylko nowych samochodów. Dzięki temu zajęliśmy, od stycznia do lipca 2010, 1 miejsce w segmencie Premium. Tym bardziej jest to dla nas powód do dumy, gdyż po bardzo dobrym dla nas roku 2009 zakładaliśmy utrzymanie udziału sprzedaży w segmencie Premium na poziomie 25 proc. Z optymizmem zapatrujemy się, także na drugie półrocze 2010 roku, ponieważ do sprzedaży wchodzi nowe Volvo S60 i V60. – jak powiedział Dyrektor marketingu z Volvo Auto Polska.
Szacuje się, że owy wzrost spowodowany jest dobrym wynikiem sprzedaży modelu XC60 oraz wciąż rosnącej popularności taki modeli Volvo jak S40 i V50.