Site icon VolvoBlog.pl – nieoficjalny blog o Volvo

Volvo S40

Volvo S40 to samochód kompaktowy produkowany przez szwedzki koncern Volvo od 1995 roku. Auto doczekało się dwóch generacji, z których produkcję drugiej oficjalnie zakończono w 2012 roku.

Volvo S40 I

Volvo S40 pierwszej generacji zostało zaprezentowane na wiosnę 1995 roku. Samochód był następcą modelu 440. Auto tworzone było wyłącznie wraz z nadwoziem typu sedan. Pojemność bagażnika wynosi 471 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń ulega zwiększeniu do 853 litrów. Volvo S40 produkowane było w holenderskiej fabryce NedCar (spółka Volvo i Mitsubishi), przez co bazowało na platformie wykorzystanej w Mitsubishi Carismie.

Samochód dostępny jest w 11 wersjach silnikowych – 7 benzynowych i 4 dieslach. Spośród silników wolnossących można wybierać pomiędzy wersjami pojemnościowymi od 1.6 do 2.0 litra i mocy od 105 do 200 KM. Z czterech dostępnych silników wysokoprężnych aż trzy posiadały bezpośredni wtrysk paliwa. Silniki diesla znane z samochodów Renault współpracowały ze skrzyniami biegów od francuskiego producenta. Z kolei silnik benzynowy oznaczony jako 1.8 GDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) stosowany był między innymi w samochodach Mitsubishi. Co ciekawe to właśnie Volvo S40 wraz z Volvo V40, S70 i V70 były pierwszymi pojazdami, które uzyskały czterogwiazdkowy wynik w testach Euro-NCAP.

Volvo S40 II

Druga generacja Volvo S40 została zaprezentowana w 2004 roku. Auto stworzono w oparciu o platformę P1 znaną z samochodów Forda oraz Mazdy. Volvo S40 II produkowane było w miejscowości Gandawa w Belgii. W połowie 2007 roku auto zostało poddane zabiegowi faceliftingu. Samochód został wizualnie dostosowany do Volvo S80 oraz V70. Ponadto S40 została wyposażona w biksenonowe reflektory z możliwością doświetlania zakrętów, światła awaryjnego hamowania oraz system ostrzegania o pojazdach znajdujących się w martwym polu (BLIS).

Aktualnie samochód jest niezwykle łakomym kąskiem dla osób poszukujących auta na rynku wtórnym. Volvo S40 dostępne jest w zestawieniu z jednym z aż trzynastu silników. Trzy silniki diesla zostały opracowane wspólnie z koncernem PSA i były montowane w samochodach Citroena, Peugeota i Forda. Najmocniejszy diesel posiadał 2.4 litra pojemności i generował 180 KM mocy. Jest on dostępny w zestawieniu z manualną oraz automatyczną skrzynią biegów. W testach Euro-NCAP Volvo S40 II otrzymało pięciogwiazdkowy wynik.

Volvo S40 – opinie

Volvo S40 to samochód, który może pasować dla każdego. Sporą popularnością cieszą się zwłaszcza auta stworzone w późniejszych latach produkcji, które są niemal bezawaryjne. Na ogromny plus zasługuje również wysoki poziom bezpieczeństwa jaki gwarantują niemal wszystkie samochody ze szwedzkim rodowodem. Wyższe przebiegi nie są Volvo S40 straszne – nie zapominajmy jednak o prawidłowej eksploatacji tych samochodów. Według magazynu Forbes Volvo S40 to najlepszy samochód luksusowy dla młodych kierowców.

Exit mobile version