Volvo S60 produkowane jest nieprzerwanie od 2000 roku. Do tej pory światło dzienne ujrzały dwie generacje S60 – nowsza została zaprezentowana w marcu 2010 roku.
Volvo S60 I
Auto zostało dopracowane w każdym calu. W kabinie pasażerskiej znajduje się pokaźna ilość miejsca, a tylna kanapa jest wygodna w podróży dla dwójki wysokich osób. Niestety ilość miejsca wewnątrz auta odbiła się na przestrzeni bagażowej. Volvo S60 oferuje bagażnik o pojemności 424 litrów, który po złożeniu rzędu tylnych siedzeń zwiększy się do 1034 litrów co stanowi przeciętny wynik na tle konkurencji.
Samochód dostępny jest w 19 wersjach silnikowych – każda z nich o pojemności co najmniej dwóch litrów. Auto jest dobrze wyciszone co umożliwia komfortowe podróżowanie na dłuższych dystansach. Volvo S60, co charakterystyczne dla szwedzkiego producenta przesycone jest licznymi systemami bezpieczeństwa. Już w standardzie możemy liczyć na poduszki powietrzne z przodu i po bokach, kurtyny zapobiegające urazom głowy (również osób podróżujących na tylnej kanapie), system zabezpieczający przed urazami kręgosłupa szyjnego oraz układ ESP.
Volvo S60 II
Nowe S60 powstało na płycie podłogowej Forda Mondeo. Wydawało się, że poprzednik był nasycony wieloma systemami bezpieczeństwa, które gwarantowały spokojną jazdę, ale ich ilość w nowym Volvo S60 jest jeszcze bogatsza. Niezwykle interesujący z punktu widzenia kierowcy jest nowatorski system, który ostrzega przed możliwą kolizją z pieszym. Działa on w zakresie 150 metrów od maski samochodu i w razie konieczności natychmiast uruchamia układ ostrzegający, a w przypadku braku reakcji ze strony kierowcy sam próbuje zatrzymać samochód. System jest skuteczny od prędkości 4 km/h do 35 km/h.
Nie mniej ciekawie prezentuje się system City Safety, przy pomocy którego samochód potrafi się samoczynnie zatrzymać z 30 km/h do zera, a powyżej tej prędkości zminimalizować skutki kolizji. Bardzo podobnie pracuje aktywny tempomat ACC, który przydaje się głównie na autostradzie. Współpracuje on z radarem i pozwala dobrać minimalny odstęp przed poprzedzającym pojazdem. Wszystkie te technologie wliczają się do systemów bezpieczeństwa aktywnego. Do systemów bezpieczeństwa biernego zaliczamy z kolei komplet poduszek powietrznych, układ minimalizujący ryzyko urazów kręgów szyjnych WHIPS oraz pokaźną klatkę bezpieczeństwa, która ma zredukować uszkodzenia kierowcy oraz pasażerów podczas dachowania.
Samochód, podobnie jak poprzednik jest doskonale wyciszony co gwarantuje najwyższy komfort jazdy nawet w odległych podróżach. Właśnie takie były zamierzenia szwedzkich inżynierów – Volvo ma być przede wszystkim pojazdem komfortowym. Miejsca w środku nie brakuje, ale znowu odbija się to na pojemności bagażnika, która wynosi zaledwie 380 litrów. Zawieszenie auta jest skonstruowane w ten sposób, aby kierowca na każdym kroku odczuwał przyjemność z jazdy. Ceny Volvo S60 zaczynają się od 119 tysięcy złotych.
Volvo S60 – opinie
Volvo S60 pierwszej generacji uważane było za jeden z najlepiej wykonanych pojazdów w swoim segmencie. Co prawda jest to najstarsze, obecnie produkowane Volvo, ale m.in. poprzez liczne systemy bezpieczeństwa, które szwedzki producent zastosował w tym modelu jest w stanie nawiązać godną rywalizację z wieloma nowszymi konstrukcjami. Samochód jest mało awaryjny i na dobrą sprawę chcąc wymienić jego wady, trudno się do czegokolwiek przyczepić. Sporym minusem S60 jest jednak wysoki poziom zużycia paliwa, zwłaszcza w przypadku słabszych jednostek napędowych. Druga generacja Volvo S60 to jeden z najbezpieczniejszych, współcześnie produkowanych samochodów. Wydawało się, że trudno będzie stworzyć coś, co może pokonać niezwykle udane S60 I, ale wszystko wskazuje na to, że się udało. Auto jest nadal komfortowym i bezpiecznym pojazdem, który poprzez swoją nieco stonowaną stylistykę powinien wyglądać równie atrakcyjnie za kolejne 10 lat.