Volvo S80 to samochód z autosegmentu E produkowany przez szwedzki koncern Volvo od 1996 roku. W 2006 roku zadebiutowała druga generacja modelu.
Volvo S80 (1998 – 2006)
Volvo S80 mierzy 482 cm długości oraz 183 cm szerokości. Takie gabaryty korzystnie wpływają na ilość miejsca wewnątrz pojazdu oraz rozmiar bagażnika. Wsiadając do samochodu mamy prawo poczuć się jak w samochodzie klasy premium. Wszystkie materiały, których użyto do wykończenia wnętrza są bardzo dobrej jakości.
Szwedzkie samochody od zawsze były kojarzone z wysokim poziomem bezpieczeństwa. Od tej strony bardzo dobrze wypada również Volvo S80. Już w podstawowej wersji wyposażeniowej możemy znaleźć cztery poduszki i dwie kurtyny powietrzne, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych (SIPS), asystenta hamowania, system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego (WHIPS), kontrolę trakcji i stabilności (STC), asystenta hamowania, ABS z dynamicznym rozdziałem siły hamowania (EBD). Wielu z tych systemów na próżno można szukać u konkurencji.
Volvo S80 (2006 – )
Wnętrze przepełnione jest luksusem. Znajduje się tam skórzana tapicerka ze specjalnie preparowanej, miękkiej skóry, system audio wykorzystujący doświadczenie takich firm jak Alpine czy Bang & Olufsen. Ilość miejsca z tyłu jest naprawdę przyzwoita, co stanowi dodatkowy atut auta.
Volvo współpracuje z potężnym silnikiem V8 o pojemności 4,4 litra, Generuje on moc 315 KM, a moment obrotowy wynosi 440 Nm. Umożliwia to rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna komputerowo ograniczona jest do 250 km/h. Dla osób, które nie potrzebują takich wartości przygotowano 6-rzędowy silnik o pojemności 3,2 litrów i mocy 238 KM.
Volvo S80 – opinie
Samochody Volvo trafiają do specyficznej grupy kierowców, którzy nade wszystko cenią luksus i bezpieczeństwo. Kto choć raz zasmakował w nowych propozycjach szwedzkiego koncernu, ten prawdopodobnie marki więcej nie zmieni. Volvo S80 to idealne połączenie luksusu i bezpieczeństwa. Auto obecne jest na rynku motoryzacyjnym od 2006 roku (druga generacja) przez co ceny spadły z niebotycznego poziomu przeszło 100 tys. zł do nawet 40 tys. zł za standardowo wyposażony samochód z wczesnych lat produkcji.