Volvo S90 to produkowany od 2016 roku samochód osobowy klasy średnio-wyższej, został zaprezentowany tego samego roku podczas światowych targów motoryzacyjnych w Detroit.
Nazwa modelu S90 w latach 1990-98 w numerycznej hierarchii Volvo oznacza poprzednika modelu S80. Samochód został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co drugiej generacji model XC90, czyli SPA (Scalable Product Architecture). Pod koniec 2016 roku, ogłoszono że cała produkcja modelu S90 zostaje przeniesiona do chińskiej fabryki w Daqing. Niedługo wcześniej Volvo zaprezentowało luksusową wersję S90 Excellence, która produkowana będzie tylko z przedłużonym rozstawem osi. Wersja ekskluzywna została pozbawiona przedniego fotela pasażera, ale za to znaleźc w niej można trzy, oddzielnie elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane oraz wyposażone w funkcję masażu fotele, chłodzone lub podgrzewane uchwyty na napoje, osobno sterowaną część tylną, w której poprzez dodatkowy panel sterowania zarządzać można klimatyzacją i multimediami. Ponadto panoramiczny dach oraz wbudowana lodówka wyposażona w kryształowe kieliszki.
Stylistycznie auto podobne jest do drugiej generacji modelu XC90, szczególnie jeżeli chodzi o przód pojazdu. S90 wyposażone jest w światła do jazdy dziennej z technologii LED o kształcie położonej litery „T”, natomiast tylne lampy zostały tak wkomponowane w linię samochodu, że wyglądem przypominają literę „C”. Linia samochodu została wydłużona oraz obniżona za sprawą niskiego dachu, a całe auto postawione może być nawet na 21 calowych felgach. Volvo zawsze stawiało na innowacyjne rozwiązania, czego przykładem może być zastosowany zamiast standardowych przycisków i przełączników, 9-calowy tablet, którym sterować można wszystkim co znajduje się w samochodzie. Jednostką napędową, w jaką wyposażony został model S90, jest silnik D5. Dodatkowo wyposażono go w system Power Pulse, czyli dodatkowy zbiornik powietrza, które w momencie wciśnięcia przez kierowcę pedału gazu, zostaje sprężone i wtłoczone w układ dolotowy, dzięki czemu wyeliminowana została tzw. turbodziura. W wersji hybrydowej za napęd przedniej osi odpowiada silnik spalinowy, a elektryczna jednostka napędza tylną oś. Samochód można ładować poprzez zwyczajne gniazdko elektryczne, a w trybie miejskim istnieje możliwość podróżowania wyłącznie na silniku elektrycznym i na pełnej baterii zasięg wynosi 40 km.