Dobrze znany przez wszystkich fanów Formuły1 system KERS testowany jest przez inżynierów koncernu Volvo. Jego zastosowanie w samochodach Volvo jest w stanie obniżyć poziom spalania nawet o 25%.
Eksperymentalny system KERS (z ang. Kinetic Energy Recovery System) montowany jest na tylnej osi samochodu. W trakcie hamowania energia hamowania powoduje obracanie się specjalnego koła zamachowego z prędkością 60 tys. obrotów na minutę. Kiedy samochód rusza energia z koła zamachowego zostaje przekazana na tylną oś poprzez specjalną przekładnię. Silnik spalinowy odpowiedzialny za napędzanie przedniej osi w momencie rozpoczęcia hamowania zostaje wyłączony, a energia zmagazynowana w układzie z kołem zamachowym może zostać wykorzystana np. podczas ruszania.
Wspomaganie napędu przy pomocy koła zamachowego testowane było w samochodach Volvo w latach 80. W ostatnich czasach rozwiązanie to było sprawdzane przez wielu producentów. Co ciekawe szwedzki koncern jest pierwszym producentem, który zastosował technikę koła zamachowego współpracującego z tylną osią w samochodzie przednionapędowym z silnikiem benzynowym.