Szwedzki koncern motoryzacyjny planuje ujednolicenie nazw swojej gamy modelowej. Zabieg ten ma stanowić spore ułatwienie w rozróżnianiu aut, przede wszystkim pośród klientów.
Volvo od zawsze słynęło z prostego i przejrzystego nazewnictwa swoich pojazdów. Przez wiele lat to właśnie auta szwedzkiego koncernu stanowiły wzór do naśladowania w tym zakresie dla konkurencji. W tamtych czasach literka „S” przy modelu Volvo oznaczało auto w nadwoziu typu sedan, literka „V” oznaczało kombi, zaś modele z literką „C” charakteryzowały auta o konstrukcji typu Coupe.
Takie nazewnictwo obowiązywało w koncernie Volvo aż do 1999 roku. Wówczas, na rynku motoryzacyjnym zadebiutował pierwszy model szwedzkiego koncernu o nazwie XC 70. Samochód ten był dostępny także pod nazwą XC 70 Cross Coutry. Spore zamierzanie w nazewnictwie wywołał także debiut drugiej generacji modelu S40, która w wersji kombi otrzymała nazwę V50.
Szwedzki koncern motoryzacyjny informuje, że nowe nazewnictwo dla sukcesywnie wprowadzanej gamy modelowej zacznie obowiązywać wraz z debiutem rynkowym kolejnych aut, konstruowanych w oparciu o płytę podłogową SPA, która już zdążyła zagościć w Volvo XC90. Póki co nie znamy szczegółów dotyczących planowanych zmian w nazewnictwie, ale znając dotychczasowe działania rynkowe Volvo raczej nie powinniśmy spodziewać się rewolucji w tym zakresie.
2 Komentarze
Jak najbardziej ma to sens 🙂 dla nowych klientów będzie łatwiej się połapać w modelach.
Świetny artykuł, co do nazewnictwa. Zawsze mnie zadziwiało to jak producenci potrafią wymyślać nazwy modeli.